Stiefel Top Shine manenspray (review + test VS mensenspray!)

Lekker in je vacht zitten: met deze manenspray moet het goedkomen. Stugge manen of lange manen vergen veel van je tijd. Met een rotgang door de manen heen, is nooit een goed idee. Hoe zorg je ervoor dat de boel niet gaat klitten en het liefst ook een beetje lekker ruikt? Met manenspray natuurlijk! In deze review gaan we het hebben over de manenspray van Stiefel.






Manenspray in het kort: 
Naam: Stiefel Top Shine
Prijs: € 12,95
Maat: 750 Ml (en 2.5 L) 
Cijfer: 9 

Recensie

Bij de testproducten die ik opgestuurd kreeg van Budgetruitershop zat een klein schattig flesje in de doos verstopt. Gezien mijn manenspray op was en ik voor nood haarspray voor mensen gebruikte, kwam dit zo enorm goed uit. Gezien het een testproduct is, heb ik de kleine variant gekregen. Achteraf best jammer, want (spoiler!) het is zo’n fijn product! 
Esio heeft een dunne staart, helaas, maar zijn manen groeien wel super snel en zijn erg dik. Gezien ik geen enorme poetsdoos ben, kam ik hem te weinig. Hierdoor ontstaan regelmatig erge klitten. Dit in combinatie met weinig geduld is geen goede combinatie. 
Eigenlijk kan ik hier heel kort en krachtig over zijn: het is een goed product. Mijn noodspray (die voor mensen dus) ruikt vooral erg lekker en de bovenste laag van de manen wordt makkelijker kambaar. Voor paarden met dunne manen voldoet dit dus prima (en scheelt veel geld!), maar voor normale tot dikke manen is dat echt niet te doen. 
Met een of twee pufjes (meer heb je niet nodig) worden de manen met deze spray goed kambaar, zijdezacht (echt babyzacht!) en glanzend. Zelfs op natte manen en staart werkt het spul. Ik vind het altijd prettig om de staart te wassen om vervolgens te gaan vlechten. Aangezien ik het zonde vind om voor het wassen de staart in te sprayen, doe ik dit altijd na het wassen. 

Manenspray voor paarden VS mensenspray

Aangezien ik graag producten voor mensen ook voor het paard gebruik (bijv. groene zeep in plaats van paardenshampoo), omdat dit vaak wat vriendelijker voor je portemonnee is, wilde ik graag weten welke van de twee beter was. Allereerst is de prijs van het flesje van de action natuurlijk veel leuker: voor 5 euro heb je een flesje. 
Qua gebruikersvriendelijkheid zijn ze beide even prettig. Alleen de spray van de Action zorgt voor vette kleverige handen. 
Maar... de grote test is natuurlijk: hoe worden de manen? Met de spray van de Action ben je verzekerd van lekker ruikende manen. Je hebt er alleen veel meer van nodig en het antiklit resultaat is mwah. De manenspray daarentegen werkt als een tierelier! Zijdezachte manen met weinig pufjes. Het scheelt ongeveer de helft van het geld, maar het is het dubbel en dwars waard. 


Conclusie

Kort maar krachtig: kopen dus! Voor € 12,95 is het een prima product. Je hebt er weinig voor nodig en het doet wat het belooft. De spray werkt zelfs op een natte staart ;) Zorg ervoor dat je pony lekker in zijn vacht zit met deze spray! 

Reacties

Populaire posts van deze blog

KEUZEHULP: Welk hoofdstel kies ik?

Beginnen met eventing: crossen voor dummies!

Peesproblemen, PSSM en meer blessures voorkomen en (gedeeltelijk) genezen?