Amigo Flymask

Vliegen. Ze zijn er in allerlei soorten en maten en ze zijn super vervelend. Niet alleen wij hebben last van vliegen, maar onze paarden worden er ook niet blij van. Om je dier optimaal te beschermen in de wei bestaan er allerlei producten, zoals vliegenmaskers. Deze week: Amigo Flymask. Een vliegenmasker voor het paard van UV werende stof. Handig voor een paard met lichte ogen, zoals Esio. 



Amigo Flymask in het kort:

Naam: Amigo Flymask
Prijs: € 22,95
Maten: M, L
Kleuren: grijs, beige 
Te koop bij: Divoza.com
Cijfer: 9 

Recensie

Potverdikkie, een paard met lichte ogen en een roze huid dat is behoorlijk veel werk.Ik heb bij mijn vorige pony - een vos - nooit dit soort dingen aangeschaft. Soms een vliegenfrontriem en natuurlijk een vliegendeken, maar een masker? Nee, dat nooit. Dan begin je als leek je zoektocht. Aangezien het masker dag en nacht op moet, moet ie comfortabel zijn. Daarnaast natuurlijk UV werend en sterk. Niks is irritanter dan om de zoveel tijd nieuwe producten moeten kopen of elke dag te moeten zoeken naar het masker in de wei.
Door mijn eisen kwam ik algauw uit op een kleinere selectie maskers waaronder de Amigo Flymask. Ik ben erg tevreden over de dekens van Amigo, dus ik had hoge verwachtingen.

Na het openen van mijn pakketje schrik ik: wat is ie groot! Dat gaat never nooit passen, is mijn eerste gedachte. Ik heb voor Esio een cob besteld, omdat hij qua hoofdstel deze maat ook heeft. Afijn op stal blijkt het allemaal wel mee te vallen. Hij zit zelfs - bijna - perfect. De bedenker van dit product heeft alleen geen paarden oren berekend, maar ezel oren. Man, wat zijn die dingen lang! Klein minpuntje voor het masker. 

Er is minstens 4 cm over. Ezel! 

Verder past het masker erg goed. Om de randen heen zit fleece. Deze laag zit netjes vastgenaaid en voelt stevig aan. (Ja ik heb weer eens vakkundig aan het product zitten trekken). Onder de kaak zit een breed stuk klittenband dat exact op elkaar past voor Esio's maat. Mocht je paard een enorme brede kaak hebben, kun je hem iets losser doen. Dit geldt natuurlijk ook andersom. Tot nu toe pluspunten voor het masker: hij is stevig, zacht afgewerkt en verstelbaar. 
Aangezien Esio hem hele dagen om moet hebben, vind ik het super belangrijk dat het masker goed aansluit en de ogen vrij laat. Dit masker heeft een natuurlijke bolling rondom het oogstuk door de naden die verticaal over het masker heenlopen. Wanneer ik vakkundig - met een oog half dichtgeknepen - via het neusstuk gluur, zie ik ook dat de ogen compleet vrij liggen. 
De grote test moet natuurlijk nog komen: zonder halster. Ook zonder het halster ligt het masker super goed op zijn plek. Hij schuift of schuurt niet en Esio heeft er geen last van. 


Verstelbaar door het klittenband bij de kaak. 


Na twee weken testen 

Na twee weken intensief testen - nou ja Esio heeft hem gewoon gedragen - ben ik nog steeds super positief. Waar al mijn overige spullen na twee keer dragen eruit ziet alsof het dertig jaar in de regen en zandstormen gehangen heeft, blijft dit masker - zelfs de fleecerand - zo goed als nieuw. Daarnaast heb ik geen een keer de speurtocht: oh oh waar is het masker hoeven uitvoeren en dat UV werende deel dat zal wel goed zitten.


Conclusie

Ik ben razend enthousiast! Het masker voldoet aan alle eisen en dat voor maar € 22,95. De pasvorm is goed. Op de oren na dan (schoonheidsfoutje). Verder schuift en schuurt het masker niet. Het UV werende deel kan ik niet echt testen, maar verbrand is Esio zeker niet. Dat moet ik dan maar gewoon geloven. Verder blijft het masker door weer en wind er goed uit zien en kun je het masker gemakkelijk verstellen. De maat valt ook echt als een cob, dus wanneer je naar je eigen hoofdstel maat kijkt dan kun je er vanuit gaan dat deze past. Ik geef het product een dikke 9. Bye bye fly! 



Reacties

Populaire posts van deze blog

KEUZEHULP: Welk hoofdstel kies ik?

Beginnen met eventing: crossen voor dummies!

Peesproblemen, PSSM en meer blessures voorkomen en (gedeeltelijk) genezen?