Vliegendeken Equi-Thème

Heerlijke buitenritten in de avondzon, geen bevroren handen meer én heel veel vliegen. De temperaturen lopen lekker op en dit geeft voor- en nadelen. Gelukkig is daar: de vliegendeken. Bescherm jouw paard tegen die vervelende kleine beestjes. Ze zijn er in alle soorten en maten. Esio loopt sinds kort met de vliegendeken en deze bevalt (spoileralert) prima. 

In het kort:
Naam: Vliegendeken Equi-Thème mesh strong
Prijs: €29,95 
Maten: pony, cob, full, extra full 
Kleuren: wit, grijs, zwart
Te koop bij: Agradi.nl 
Cijfer: 6.5 

Recensie
Aangezien ik vrij veel vliegendekens versleten heb van verschillende merken denk ik dat ik redelijk kan inschatten hoe 'goed' een deken is. Aangezien ik Esio nog niet ontzettend lang heb, weet ik eigenlijk niet of hij een dekensloper is. Daar komen we maar op een manier achter! 


Op het eerste oog ziet deze deken er al erg mooi uit. Het is een fijnmazige stof en volgens de website is deze deken 'extra strong'. 
De deken heeft klittenband aan de voorkant zitten met twee gespen om hem dicht te maken. Daarnaast heeft ie buiksingels en bilkoorden. Tot zover ben ik tevreden, maar dan.. ik mis een staartflap. En laat ik dat nou net heel belangrijk vinden. Een duimpje naar beneden op dit gebied.


Wat me verder opvalt is het feit dat de deken aan de voorkant fijnmazig is, maar vanaf het rug gedeelte is het een hele andere hardere stof. Zoiets wat je vroeger op de camping had voor je tent tegen de vliegen.
Ik heb mij laten vertellen dat de dekens van Rambo (je weet wel die kwalitatieve dekens, maar met een behoorlijk prijskaartje) dat ook hebben én dat dat heel prettig is. 
De voordelen tot nu toe? Ik heb nog geen schok gekregen (altijd fijn die dekens, zomer en statisch geladen zijn) en het voelt een stuk steviger aan. 
De deken heeft loopspitten, waardoor hij mooi mee beweegt in de bewegingen van Esio. 
Ik vind wel dat deze deken voor een standaard maat paard gemaakt zijn, oftewel KWPN of iets dergelijks.Een barok paard of quarter/paint, zoals Esio, heeft aan de voorkant net te weinig ruimte en hierdoor trekt de deken net iets naar achter. Het schuren wordt opgevangen door het zachte bontje, dus zijn manen blijven gelukkig wel in tact. 
Het materiaal bij de borst is aan de binnenkant synthetisch. Na een warme dag, zoals vandaag, kom ik helaas wel tot de conclusie dat Esio hier flink van gaat zweten. Nou heeft Esio het vrij snel warm, maar toch. Je treft je paard niet graag zwetend onder een deken aan. Helaas een minpuntje voor deze deken.

Conclusie:
Voor deze prijs kan ik niet klagen. De deken is van stevig materiaal gemaakt en is opgebouwd uit verschillende materialen. De pasvorm is redelijk. Voor een standaard type paard ligt hij waarschijnlijk beter dan op een steviger paard. Dit is zeker een punt om rekening mee te houden! Daarnaast mis een staartflap en stond Esio wel te zweten door de warme voorkant. Verder voldoet hij aan alle eisen van een deken. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

KEUZEHULP: Welk hoofdstel kies ik?

Beginnen met eventing: crossen voor dummies!

Peesproblemen, PSSM en meer blessures voorkomen en (gedeeltelijk) genezen?